My Rainbow Dreams

Just Blogger Templates

Friday, October 8, 2010

Syawal kian melabuhkan tirainya.


Alhamdulillah. Kini hampir genap sebulan kite meraikan syawal yang mulia. Dan hari ini merupakan hari lahir saya yang ke tetttt. ( umur terpaksa dirahsiakan ) he2.
Actually bukan nak cakap pasal birhday saya. Mari kita mulakan topik hari raya. Hari raya biasanye dikaitkan dengan 'open houses'. Almost everyday, kita diundang utk menghadiri rumah terbuka. Ermmm, so mmg mcm2 makanan yg akan ditelan. and mcm2 air yg akan diminum, sedapkan. Tp, kena beware laa. jgn main rembat je semua makanan, kena juga la fikirkan makanan yg kite xbleh makan.

Bukan apa, biasanye time beraya mcm ni timbulnya mcm2 jenis penyakit dalam badan. Ini semuanya disebabkan mengambil makanan berlebihan hingga tidak mampu ditanggung oleh perut serta sekaliannya.


So, tidak kira raye atau tidak, sayangila perut anda. Penyakit sekarang tidak mengira usia. Ada yang, muda2 lagi dah menghidapi penyakit seperti kencing manis, darah tinggi, diabetes dan sebangainya. Siapa lg yang bertanggungjawab menjaga kesihatan kite kalo bukan diri sendiri. Slamat beramal. (*__*)

0 comments:

Post a Comment