My Rainbow Dreams

Just Blogger Templates

Saturday, January 23, 2010

memoir @ Felda Pasak !!




Pada 5 dan 6 Januari yang lalu, kami selaku Pengurus-pengurus Telecentre telah mengikuti satu lawatan ke Felda Pasak. Lawatan ini turut disertai oleh pegawai UPEN serta kakitangan MICTH.. Actually, motif kami ke sane adalah untuk memperlihatkan kepada kami tentang perancangan serta program yg diadakan di Pusat Jalur Lebar Komuniti Felda Pasak. Untuk pengetahuan semua, objektif penubuhan Pusat Jalur Lebar Komuniti dan Pusat Komuniti Telecenter adalah sama iaitu mendekatkan masyarakat dengan kemudahan dan pembelajaran IT. Namun, perbezaannya di sini, dari segi kemudahan yang disediakan di sana adalah sememangnye amat ketara.

Lokasi pertama kami adalah ke PJLK Felda Pasak.. Ketibaan kami disambut oleh Pengurus serta Pembantu Pengurus PJLK Felda Pasak, pegawai SKMM dan beberapa org masyarakat di situ.. Kami diberi peluang utuk melihat sendiri suasana di dalam pusat tersebut. Memang tidak dinafikan, keadaan di sana amat selesa. Ia dilengkapkan dengan bilik pembelajaran yang selesa, kemudahan yg mencukupi dan sebagainya. Pengunjungnya mencatatkan ribuan org selama sebulan. Termasuk juga dengan ahli PJLK.. amat mengagumkan!!

Setelah setengah hari berada di dalam bas serta di PJLK Felda Pasak, kami dijamu dengan makanan yg sgt lazat.. yummyy!! Selesai makan, kami menunaikan Yang wajib di surau Felda Pasak.. hmm.. walaupun badan sudah semakin lesu, kami gagahkan diri untuk melawat lokasi kedua kami ke PJLK Simpang Ampat. Keadaan di sini juga lebih kurang same dengan PJLK Felda Pasak. Apa yang berbeza adalah keluasan dan bilangan komputer. PJLK ini lebih luas dan mempunyai 20 buah komputer.. banyak bukan? Di telecenter kami hanya terdapat 8 buah sahaja.. Dan dengan itu ia sememangnya tidak mampu menampung pengunjung yang ramai dalam suatu mase.






0 comments:

Post a Comment